Wzrok Supermana w sprzedaży i biznesie

Zasada dużych liczb

Co w pierwszej kolejności decyduje o wynikach w biznesie i sprzedaży?
Od czego powinieneś zacząć, jeżeli chcesz poprawić rezultaty jakie uzyskujesz?
Co oddziela osoby ze świetnymi rezultatami od tych, którzy nie mogą ruszyć z miejsca?

Dlaczego najlepsi w danej branży, wcale nie są tymi najbardziej utalentowanymi?

More...

Jak to jest, że osoby z wielkim potencjałem bardzo często przegrywają z tymi, których szeroko rozumiane zasoby są znacznie mniejsze?

Wszyscy wiemy, że w biznesie i sprzedaży ogromną rolę odgrywają takie elementy jak:

- postawa,
- motywacja,
- wiedza,
- talent,
- umiejętność miękkie,
- umiejętności twarde,
- pewność siebie,
- wygląd i ubiór,
- odpowiedzialność,
- umiejętności przywódcze, itp...

Jednak jest coś, co w jeszcze większym stopniu decyduje o skuteczności i osiąganiu ponadprzeciętnych rezultatów.

Tym kluczowym elementem są liczby.

Zmieńmy na chwilę temat

Kiedy robisz u lekarza badania kontrolne, na przykład badanie krwi, otrzymujesz wydruk, na którym możesz sprawdzić swoje wyniki. Takie badanie jest bardzo ważne, ponieważ pozwala na wczesne wykrycie wielu chorób. Na wydruku możesz znaleźć różne parametry i liczby co pozwala ocenić, czy wszystko jest w normie.

Dobry lekarz, analizując Twoje wyniki (liczby) może sporo powiedzieć na temat Twojego stanu zdrowia. W razie potrzeby może zaproponować sposoby na poprawę kondycji Twojego ciała.

Profesjonalny inwestor w nieruchomości, aby podjąć decyzję o zakupie, często nie musi nawet oglądać danego mieszkania. W pierwszej kolejności interesują go liczby związane z daną transakcją. Na podstawie liczb jest w stanie podejmować większość swoich decyzji.

Takie wskaźniki jak: cena, metraż, liczba poszczególnych pomieszczeń, lokalizacja, dane z GUS dotyczące danej miejscowości, w której znajduje się nieruchomość, pozwalają bardzo szybko zrobić wstępną ocenę konkretnej transakcji.

Sukces to liczby, reszta to komentarze

Bardzo podobnie jest w biznesie i sprzedaży. O Twoim sukcesie lub jego braku decydują w pierwszej kolejności liczby, które za Tobą stoją. Gdy prowadzę konsultacje indywidualne, to jedną z pierwszych rzeczy, które analizuję z moim partnerem są jego liczby z ostatniego miesiąca.

Może nie mam wzroku Supermena, ale wystarczy tylko rzut oka na tabelę z zestawieniem aktywności w ciągu ostatnich czterech tygodni, aby ocenić kierunek dalszej rozmowy.

Przykładowe liczby, które często mają znaczenie w biznesie i sprzedaży:

- liczba kontaktów telefonicznych z potencjalnymi klientami/partnerami
- liczba odbytych spotkań
- liczba spotkań zakończonych rejestracją/zakupem
- liczba spotkań kontynuacyjnych po rejestracji/zakupie
- liczba uzyskanych odmów
- liczba osób obecnych na wydarzeniach, itp...

Nie jesteś w stanie nauczyć się prowadzenia samochodu, jeżeli nie wyjedziesz z parkingu

Stwórz listę aktywności, które bezpośrednio przekładają się na uzyskiwane wyniki. Zastanów się, co w największym stopniu może wpłynąć na poprawę Twojej sytuacji. Najgorszą rzeczą, która może Cię spotkać jest wykonanie solidnej, rzetelnej pracy... ale nie przy tym co trzeba.

Najlepsi liderzy, których znam są skupieni. Robią to, co przekłada się na rezultaty. Mają klapki na oczach, nie oglądają się na boki, nie patrzą też w tył. Wiedzą dokąd zmierzają i robią to co niezbędne. Ich liczby mówią głośniej niż ich słowa. Dlatego są najlepsi. Ty też możesz dołączyć do ich grona!

Spójrz w lustro

Otwórz swój kalendarz, spójrz na ostatnie cztery tygodnie i zastanów się, czy faktycznie zrobiłeś to co wymagane, aby iść na przód. Czy jesteś dumny z liczb zapisanych w swojej tabeli. Jeżeli Twoje liczby są zbyt małe to nie możesz spodziewać się rezultatów. Możesz ukryć to przed swoimi współpracownikami czy partnerami, ale Twoja lista marzeń nadal pozostanie tylko na papierze.

Powtarzanie jest matką umiejętności

Kiedy liczby się zgadzają, zaczyna działać magia. Gdy robisz to co trzeba zrobić, ma miejsce prawdziwy rozwój osobisty. Każde spotkanie jest treningiem Twoich umiejętności. Poprzez powtarzanie i samodyscyplinę rzeźbisz swój charakter.

Likwidujesz postawę ofiary okoliczności. Budujesz w sobie postawę osoby, która lubi wygrywać. Zwiększasz swoją pewność siebie. Rozwijasz odporność na odmowę. Przejmujesz kontrolę nad emocjami. To ty decydujesz, w jakim stanie emocjonalnym jesteś, a nie otoczenie czy okoliczności.

Z Amatora zmieniasz się w Profesjonalistę.

Podziel się w komentarzu swoimi doświadczeniami związanymi z tym tematem.

Zastrzegam sobie prawo do usuwania komentarzy, które są złośliwe, ofensywne lub niezwiązane z tematem.
Więcej informacji w Polityce Komentarzy.

  • Liczby są czynnikiem twardym , jednakże też do rozważania.Wyniki u lekarza mogą być dobre , lecz mimo to czujemy się źle.Stan fizyczny ciała nie przekłada się na stan psychogenny.W działaniu branżowym wiele opracowań amerykańskich.Rezultat? dominowanie w rankingach , w przedziałe wielokontynentowym wartości te są niezupełnie adekwatne .Obroty firm, Wikipedia,Lyoness w różnych tłumaczeniach, różne wartości liczbowe.Przelewy światowe , dane wirtualne, zawyżone i przesadzone, gospodarka światowa nie produkuje i nie sprzedaje tyle ile obroty wykazane.Sprzeczność do stanu realnego i rzeczywistości.Jak więc jest naprawdę??Z punktu widzenia człowieka analizującego , dostrzeganie nie tylko liczb ale i innych wartości,ponieważ to jest formowane przez człowieka .Dobry artykuł Panie Pawle, jak podchodzimy do liczb.Pozdrawiam.

  • Masz rację Pawle, liczby stoją za rezultatami. Często się mówi, że marketing sieciowy jest grą opartą na liczbach, choć jest biznesem relacji. Jeżeli kalendarz świeci pustkami, nie ma aktywności to stoimy w miejscu. Spotkania, na których możesz przedstawić propozycję współpracy jest esencją tego biznesu, prowadzącą do wzrostu. I wtedy liczby wygrywają, bo pokazują przełożenie Twojej aktywności na ilość nowych rejestracji.

    Korzystam z tabeli aktywności tygodniowej, w której mam rozpisane kilkanaście czynności: od formy zaproszenia (osobista, telefoniczna, mejlowa) poprzez rodzaje spotkań, po trening nowego Partnera. Po zakończonym tygodniu widać, jak wyglądało moje zaangażowanie, co trzeba poprawić i jaki jest progres. Pozdrawiam:)