Jednym z najistotniejszych pytań jakie zadaje sobie prezenter przed wystąpieniem handlowym jest to, w jaki sposób spowodować, aby słuchacze odkryli, że prezentowany produkt lub usługa jest im naprawdę potrzebna.

struktura - Paweł Lenar Blog

Znalezienie dobrej odpowiedzi na to pytanie jest w zasadzie esencją prezentacji sprzedażowej.

Odbiorcami teatru prezentacji są słuchacze ? najczęściej potencjalni klienci (wstępnie zainteresowani tym co ma do powiedzenia osoba prowadząca spotkanie handlowe), natomiast pierwszoplanową rolę gra osoba prezentera.

Jest bardzo prawdopodobne, że jeśli potencjalny klient przyszedł na prezentację może przeczuwać, że to co oferujesz jest w stanie zaspokoić jego potrzebę lub zachciankę. Musisz znać tę potrzebę (wielokrotnie pisałem już, że znajomość audytorium jest podstawą skutecznej prezentacji) i przedstawić swoją ofertę w taki sposób, aby jasno wynikały z niej korzyści dla kupującego.

Wyjątkowo pomocna w prezentacjach biznesowych jest struktura lingwistyczna PCŁK.494c696f db5c 4ab7 9ee9 12ad29958dd3 - Paweł Lenar BlogPomaga ona w konstruowaniu zdań, które mogą zapewnić skuteczny przekaz marketingowy. Budowa struktury PCŁK jest dość prosta i szybko można opanować sztukę budowania przy jej pomocy perswazyjnych przekazów.

Struktura PCŁK
P ? potrzeba (potrzeba klienta, którą zaspokaja Twój produkt lub usługa)
C ? cecha (cecha Twojego produktu lub usługi)
Ł ? łącznik (łącznik, którym zespolisz cechę i korzyść)
K ? korzyść (jaką korzyść odniesie klient posiadając produkt lub zamawiając usługę)

Oto przykład wykorzystania tej struktury lingwistycznej:

?Bezpieczeństwo na drodze dla Twojej rodziny zapewni innowacyjne podwozie Hytrotec IV, pozwala ono kierowcy w pełni kontrolować samochód nawet w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych.?

W powyższym przykładzie połączyłem potrzebę klienta dotyczącą bezpieczeństwa jego rodziny w czasie podróżowania samochodem z cechą produktu (innowacyjnym podwoziem Hydrotec IV). Nakreśliłem też potencjalnemu klientowi w jaki sposób ta cecha samochodu przekłada się na poprawę bezpieczeństwa pasażerów.

Potrzeba ? bezpieczeństwo na drodze dla Twojej rodziny
Cecha ? innowacyjne podwozie Hydrotec IV
Łącznik ? pozwala ono kierowcy
Korzyść ? pełna kontrola samochodu nawet w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych

Tę strukturę lingwistyczną możesz użyć jako pomost służący połączenia w umyśle klienta jego palącej potrzeby, z rozwiązaniem jakim jest nabycie twojego produktu lub skorzystanie z usługi.

Im częściej będziesz ćwiczył budowanie zdań przy pomocy struktury PCŁK tym szybciej zaczniesz robić to nieświadomie, a to może wpłynąć na poprawę skuteczności prezentacji.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]