Powszechne przekonanie, że prezentacja czy wystąpienie publiczne powinny zawierać jak największą liczbę informacji jest błędne. Psychologia mówi coś zupełnie innego…

Prezentacja przeładowana informacjami jest mało efektywna

Jeśli Twoim celem jest spowodowanie, aby słuchacze na długo zapamiętali to, co chcesz im przekazać, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi poniżej (znajdziesz tam dobry sposób na zakodowanie w umysłach słuchaczy twojego przekazu).

Codzienna rzeczywistość pracownika dużej spółki to szybkie tępo życia, masa spraw do załatwienia, goniące terminy i nawarstwiająca się liczba nowych zadań. Taki styl życia powoduje osłabienie funkcjonowania pamięci. W takich warunkach stajemy się rozkojarzeni i coraz trudniej o stan pełnej koncentracji. Wyobraź sobie teraz, że audytorium Twojej prezentacji mogą często stanowić właśnie tacy ludzie – zapracowani i cierpiący na ciągły brak czasu.

Załóżmy, że Twoim zadaniem jest przekazanie pracownikom informacji na temat sposobu funkcjonowania nowego systemu dystrybucji. Słuchacze powinni zrozumieć, w jaki sposób firma zamierza zmodyfikować dotychczasowy system na tańszy i bardziej niezawodny od obecnego. Celem prezentacji jest też to, aby słuchacze przyjęli z entuzjazmem nowe rozwiązanie i uświadomili sobie, jakie profity oni będą z tego mieć.

Przygotowując projekt swojego wystąpienia musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Które informacje są najważniejsze dla słuchaczy? (Z zasobów swojej wiedzy wybierz tylko kluczowe dla audytorium zagadnienia)

Jaki jest stosunek pracowników do nowego pomysłu? Uświadom im, że rozumiesz ich zdanie, najlepiej cytując ich własne argumenty. Następnie zasugeruj własne stanowisko).

Który element nowego systemu dystrybucji będzie najbardziej interesujący dla audytorium? (Znajdź przysłowiową marchewkę).

Ogranicz liczbę tematów które będziesz omawiał, postaraj się mówić zwięźle, konkretnie i przede wszystkim o tym co interesuje odbiorców. Podawaj jasne przykłady i co tylko możliwe upraszczaj (jeśli słuchają Cię ludzie zapracowani, to najczęściej mają oni wystarczająco główkowania w pracy więc utrzymuj wszystko w prostocie).

Podsumowując
Przekaż mniej informacji a zostaną one zrozumiane i zapamiętane. Wielowątkowa prezentacja w której będziesz próbował przekazać jak największą porcję informacji jest bardzo nieskuteczna. Jeśli przedstawiasz słuchaczom zupełnie nowe treści, postaraj się aby mówić o nie więcej niż dwóch lub trzech tematach. Paradoksalnie im mniej treści przekażesz tym więcej zostanie zapamiętane. Dobieraj materiał do wystąpienia starannie, tak, aby z bogactwa twoich intelektualnych zasobów wydobyć samą esencję i profesjonalnie podać ją audytorium.

O Mnie

Paweł Lenar

Jest liderem w branży Marketingu Sieciowego od 12 lat. Zbudowałem organizacje sprzedażowe liczące łącznie ponad 70 000 partnerów w 23 krajach. Jestem laureatem nagrody Polish National Sales Awards dla najlepszego menedżera branży MLM w Polsce, autorem bestsellerowych książek oraz systemów szkoleniowych.

Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym
kurs
kurs
Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]

Logo Webinar

Wpisz poniżej swoje dane, aby bezpłatnie zarezerwować miejsce

Twoje dane są bezpieczne, co potwierdza klauzula RODO [czytaj więcej]